Versenyfelhívás
2016/2017-es tanévben, a Pallasz Athéné Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kara meg- rendezi az VII. Mobilrobot Programozó országos csapatversenyt középiskolás diákok számára.
A verseny célja
A tehetséges és a mérnöki tudományok, valamint a programozás iránt fokozottan érdeklődő diákok számára, lehetőséget biztosítani arra, hogy tudásukat, kreativitásukat – nemcsak számítástechnikából – az elkészítendő pályamunka és a verseny döntőjén megoldott feladatok bemutatásával összemérjék.
A verseny résztvevői
Iskolatípustól függetlenül bármely 9-13. középiskolai évfolyam tanulói, minimum 2 fős, maximum 3 fős csapatban. Egy csapat tagjai különböző iskolák tanulói is lehetnek.
Versenykiírás - letölthető
Versenyfeladat
A verseny a LEGO cég által forgalmazott Mindstorms NXT vagy EV3 robotok programozására épül, és 2 fordulós.
Az 1. fordulóban a csapatoknak otthoni munkával kell tetszőlegesen tervezett és épített Mindstorms NXT vagy EV3 robotokra egy általuk választott legalább két robot kommunikációját kihasználó programozási feladatot megvalósítaniuk (pl.: távvezérlési feladat, játékszimuláció, …). Pályamunkaként a program(ok) magyarázatokkal ellátott forráskódját, a megoldott feladat leírását, és a megoldásról (robotok működéséről) készített videót kell elküldeniük DVD-n vagy az internetre feltöltve a verseny szervezőinek. A programozáshoz javasoltan a grafikus NXT-G, EV3-G vagy a karakteres BricxCC fejlesztőkörnyezet ajánlott. Ezeken kívül más programozási környezet is használható a szervezőkkel történő egyeztetés után.
A pályamunkákat szakmai zsűri értékeli, figyelembe véve a programozás formai és tartalmi elemeit, a kreativitást, a megvalósítás részleteit.
A zsűri döntése alapján kerül meghívásra a döntőbe (2. forduló) a legjobb 6-10 csapat.
A 2. fordulóban a csapatoknak egy előre elkészített terepasztalon kell útvonalkövetési és akadálypálya jellegű feladatokat megoldaniuk egy előre összeépített robotra írt programok segítségével. A rendelkezésre álló idő: 90 perc. A robotokat a csapatok a helyszínen kapják, azok átépítésére nincs lehetőség. Valamennyi robot azonos szerkezetű és rendelkezhet fény-, hang-, ultrahang- és nyomásérzékelőkkel, valamint két szervo motorral. Az akadálypályán a feladatok megoldása során a feladat megvalósításának precizitása a döntő (pontozási skála és a zsűri döntése alapján). A zsűri a programok forráskódját is megnézi és pontozza. A megoldás során a csapatok használhatják a rendelkezésükre bocsátott tesztpályát és csapatonként két-két számítógépet a szükséges és telepített programokkal (NXT-G, EV3-G grafikus programnyelv vagy Brixcc C-alapú (NXC) karakteres programnyelv, esetleg a szervezőkkel történő egyeztetés után más programkörnyezet), valamint egy-egy megépített robotot.
A 90 perc letelte után a csapatok az akadálypályán bemutatják a megoldásaikat, valamint előadás formájában az első fordulóban elkészített programjukat. A kommunikációs program bemutatásához odahaza készíthetnek prezentációt. A bemutatóra csapatonként 15 perc áll a rendelkezésükre.
A tesztpálya teljes egészében csak a döntőn válik ismertté, de a döntőbe jutott csapatoknak a megoldandó programozási feladatok jellegéről, és a tesztpálya vázlatos felépítéséről az első forduló zárását követően tájékoztatót küldünk.
A végső sorrend a zsűri döntése alapján alakul ki, amelynek részei:
- az első fordulóban elkészített program(ok) és robot(ok),
- a második fordulóban megvalósított akadálypálya megoldása,
- a 2. fordulóban megtartott előadás.
A verseny győztes csapatának egyaránt rendelkeznie kell programozói tudással, kreatív tervezési, probléma-megoldási kompetenciákkal és előadói képességekkel is.
Egyéb szabályok
- Minden csapat azonos kategóriában indul, életkortól függetlenül.
- Egy tanuló csak egy csapatnak lehet a tagja, egy csapat csak egy pályaművel nevezhet.
- Egy iskolából több csapat is indulhat.
- Egy tanuló csak egy csapatnak lehet a tagja, egy csapat csak egy pályaművel nevezhet.
- A versenyből kizárásra kerülnek a kiírásnak nem megfelelő pályamunkák, valamint a bizonyíthatóan nem önálló (pl.: mások által már publikált) munkák.
- A zsűri által arra érdemesnek ítélt megoldásokat az Interneten (az egyetem honlapján) publikáljuk, természetesen a szerzői jogra vonatkozó szabályok betartásával.
A verseny díjazása
A verseny döntőjébe jutott csapatok díjazására fordított összeg: 450 000 Ft. A döntőbe jutott csapatok az oklevelek mellett számítástechnikai eszközöket, vásárlási utalványokat, egyéb tárgyjutalmakat kapnak.
A verseny határidői
Nevezési határidő: 2016.09.30. (24.00 óra)
Nevezni a
https://drive.google.com/open?id=1U73cYwfFCjRx8cd_ANMqlQ00FL8B7Bcb7Mn0lLZ0ml0
címen elérhető elektronikus űrlapon keresztül lehet.
Pályamunkák DVD alapú postára adási határideje (1. forduló zárása): 2016. december 25.
(postai bélyegző dátuma)
Postázási cím: Kecskeméti Főiskola GAMF Kar, Informatika Tanszék, Dr. Pásztor Attila, 6000 Kecskemét, Izsáki u. 10.
Az elektronikusan feltöltött pályamunkák esetén a robotverseny@gmail.com címre kérjük az elérhetőségi linket, 2016. december 25. 24.00 óráig. A feltöltött anyaghoz a zsűrinek teljes hozzáférése kell, hogy legyen.
Értesítés a döntőbe jutásról: 2016. január 15.
Döntő (2. forduló) időpontja: 2017. február 24.
Döntő helyszíne: Pallasz Athéné Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kar, 6000 Kecskemét, Izsáki u. 10.
A versennyel kapcsolatos kérdéseket a robotverseny@gmail.com címre e-mailben lehet feltenni.
Verseny fő védnöke
- Dr. Ailer Piroska, a Pallasz Athéné Egyetem rektora
A versenybizottság tagjai (szervezők és elérhetőségek)
- Dr. Pásztor Attila – Pallasz Athéné Egyetem GAMF Kar, 6000 Kecskemét, Izsáki u. 10. e-mail: pasztor.attila@gamf.kefo.hu, tel.: 06 20 421 9931
- Kiss Róbert – Bányai Júlia Gimnázium, 6000 Kecskemét, Nyíri u. 11. e-mail: robekiss@gmail.com, tel.: 06 20 479 8460
A verseny hivatalos weblapja: http://gamf.uni-pae.hu
A verseny az Emberi Erőforrások Minisztériuma által „Nagy hagyományú és szakmailag elismert versenyek támogatására” kiírt NTP-TV-16-0083 számú nyílt pályázat keretében valósul meg.
Előre is sikeres és eredményes versenyzést kívánva, várjuk mielőbbi nevezésüket!
A verseny szervezői
Kecskemét, 2016. szeptember 5.