Az őszi félév elején a beiratkozott hallgatók szakjuknak megfelelően 20-28-an kerülnek egy-egy . A program fontos eleme, hogy a mentoráltak nemcsak az oktatóktól kapnak segítséget, hanem felsőbb éves mentorhallgató társaiktól is. Az őszi félévben a beilleszkedés segítésén, az egyetemi tanulást támogató módszerek elsajátításán, és a csoport közösséggé szervezésén van a hangsúly. Ennek során a hallgatók tanulási tervet készítenek, visszajelzést adnak a nehezen teljesíthető tárgyakról, amennyiben szükséges tanulási támogatást kapnak, közösségi programokon vesznek , és a félév végén saját előrehaladásukat, magát a mentorprogramot, valamint mentoraik támogató tevékenységét.
A tavaszi félév programjának fókuszában a szakmai fejlesztés, tehetségtámogatás áll. Ennek keretében a mentoroktatók vezetésével szabadon választott tantárgy keretében kutatómunkára építve projekteken dolgoznak, és a félév végén megtartott Mentorkonferencia keretében mutatják be eredményeiket. A Mentorkonferencián 100-120, többnyire első évfolyamos hallgató kb. 10 perces prezentációval támogatott előadás keretében az elsajátított ismeretekről, a megoldott feladatokról. A konferencia témája 2023-ban az Ipar 4.0, 2024-ben a Fenntarthatóság, 2025 tavaszán pedig a Mesterséges intelligencia volt. A 21. században a mérnöknek nemcsak megalapozott műszaki tudással, hanem megfelelő kommunikációs- és prezentációs képességgel kell rendelkezni, tudni kell csapatban dolgozni, lenni mérnöki problémák megoldására és szakmai anyagok önálló feldolgozására. A konferenciára történő felkészülés részvétel segíti ezeknek az un. soft skilleknek a .