Műszaki és informatikai szakmai tematikus nap a STEM Akadámia ösztöndíjasai számára
- május 23-án párhuzamos időben tartottuk a műszaki és informatikai tematikus szakmai napokat a STEM Akadémia ösztöndíjasai számára.
Az informatika tematikában az egész napos program során a diákok kipróbálhatták a szimulációs fejlesztő programokat a VR technológiát használva, az Arduino eszközök programozását, és az IOS applikációfejlesztést. Interaktív formában megismerhették a mesterséges intelligencia használatát a kibervédelemben, valamint az agilis szoftverfejlesztés fontosságát egy „Nagy LEGO” projekt keretében.
A STEM Akadémia program keretében kifejezetten a gépészmérnöki és járműmérnöki szakok iránt érdeklődő diákoknak szerveztünk egy Műszaki szakmai tematikus napot, ahol betekintést nyerhettek ezen mérnöki szakok különböző területeibe. A rendezvény célja az volt, hogy bemutassuk, milyen szerteágazó tudományterületeket fed le egy-egy szak, és milyen specializációk választhatók a gépészmérnöki és járműmérnöki képzésekben. Ezeket a GAMF Műszaki és Informatikai Kar laborjaiban és műhelyeiben tett labortúra és a Mercedes-Benz Akadémián tett látogatás keretében mutattuk be.
A szakmai napon a regisztrációt követően a diákok először a 3D tervezéssel próbálkoztak az Inventor program segítségével, majd az Additív technológiai laborban megismerkedhettek a 3D szkennelés és nyomtatás különböző technológiáival. Kipróbálhatták a digitális fogászati képzésben is használt asztali professzionális szkennert, valamint egy kéziszkenner segítségével egy diákról is készítettek digitális modellt. A Dióda Lézer Központban tett látogatás alkalmával 3 különböző dióda lézersugárforrással felszerelt lézerberendezés működési elvét ismerhették a diákok. Az anyagtechnológiák és a műanyagok feldolgozása iránt érdeklődő diákoknak nagyon tetszett a Műanyagfeldolgozó műhelyben látott extrudálógép és fröccsöntőgép, melyeket működés közben tekinthettek meg.
A szakmai nap keretében a diákokkal ellátogattunk a Mercedes-Benz Hungary Kft. Akadémiájára is, amely a középfokú és egyetemi duális képzésben résztvevő diákok képzési központja. Itt először az Akadémia vezetője egy prezentáció keretében bemutatta a gyár különböző részlegeit, és mivel a gyárban éppen prototípus gyártás folyik, ezért szemléltetésként levetített néhány promóciós kifilmet is az egyes gyáregységekről. Ezután a duális képzésben résztvevő hallgatók beszéltek arról, hogy miért választották ezt a képzési formát, hogyan zajlott a felvételi a céghez, és jelenleg milyen feladatokat látnak el, mint duális gyakornokok. Ezt követően egy hat állomásos interaktív bemutató keretében kaphattak betekintést a gyártási folyamatokba a diákok.
Ebéd után az Innovatív Anyagok és Járművek Tanszéken először a festő és fényező laborban próbálhatták ki a diákok a felületkezelési technikákat, valamint a festékpisztoly használatát.
Ezután egy játékos verseny keretében egy szimulátorprogram segítségével tesztelték a diákok, hogy a különböző futási paraméterek manipulálásával hogyan növelhető egy jármű sebessége. Az külön tetszett a középiskolásoknak, hogy két fiatal, nálunk végzett járműmérnök oktatónk vezette a játékot és friss, széleskörű szakmai tudásukkal elkápráztatták a diákokat. A nyertes csapat egyetemi baseball sapkát kapott ajándékba.
A nap zárásaként a szimulátor után következett a valóság: az aknás szerelőműhelyben egy CLA Mercedesre szerelt országosan is egyedülálló Kisler mérőrendszer működésébe nyerhettek betekintést az Akadémiások, amellyel különböző menetdinamikai méréseket végezhetők