 
													 
													 
													2022 február 11-én (pénteken) a Neumann János Egyetem GAMF Kar Informatika tanszéke és a Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium megrendezte a II. Országos Programozó Csapatverseny döntőjét a közoktatás 9-12. évfolyamára járó diákok számára.
A versenyt hagyományteremtő céllal indította a GAMF Kar Informatika tanszéke. A XXI. század műszaki, informatikai intelligens eszközeinek elengedhetetlen összetevője az a szoftver, programkód, ami a működést lehetővé teszi. A telekommunikáció, járműtechnológia rendszerei sem működnének programkódok nélkül. A közoktatásban is egyre nagyobb szerepet kap a programozás oktatása. 2024-től az informatikát felváltó digitális kultúra tantárgy érettségijének is kötelező része a kódolás.
A műszaki felsőoktatásból kikerülő jól képzett szakemberek utánpótlását a közoktatásban kell megalapozni. Ennek lehet egyik motivációs eszköze ez a rendezvény.
A verseny négy fordulóból állt. Az első három fordulóban a 2-3 fős diákcsapatoknak kreatív algoritmusokat kellett készíteni, amelyek segítségével egy-egy gyakorlatközeli problémát tudtak megoldani számítógép segítségével. A legjobban teljesítő 12 csapat kapott meghívást a döntőre.
Az országos versenyre 52 csapat nevezett, szinte a teljes ország területéről. A döntőre Hódmezővásárhelyről, Bajáról, Székesfehérvárról, Ceglédről és Kecskemétről érkeztek csapatok.
 
													 
													 
													A döntőben minden csapat két számítógépet használhatott az egyáltalán nem könnyű feladat megoldásához, és minderre csupán 90 perc idő állt a rendelkezésükre. A versenykoncepció eltér más programozási versenyek tematikájától. Az elméleti jellegű megközelítés helyett a gyakorlati szemléletet helyezi előtérbe, olyan feladatokon keresztül, amelyek kellő kihívást és nehézséget jelentenek a középiskolában jelenleg emelt szintű informatika érettségire készülő diákoknak.
A döntőbe jutott csapatok munkáit szakmai zsűri értékelte a kód precizitása mellett a kreativitást is figyelembe véve.
 
													 
													 
													A versenyzők egybehangzó véleménye szerint a verseny nem csak izgalmas feladatokat tartalmazott, hanem segítette az érettségire felkészülést is. Mindez alátámasztja a szervezők szándékát is.
A szakmai zsűri véleménye szerint a döntőn szereplő diákok programozói tudása olyan absztrakt gondolkodásról és algoritmizálási tudásról tanúskodott, amire az oktatásunknak igen nagy szüksége van.
A magas jelentkezőszámot és a verseny sikerét kihasználva a további években a Neumann János Egyetem GAMF Kara a verseny folytatását tervezi.
 
													| Helyezés | Pontszám | Csapat neve | Iskola | 
|---|---|---|---|
| 
											1.										 | 
											82										 | 
											from team import balazs, gergo, tamas										 | 
											Bethlen Gábor Református Gimnázium és Szathmáry Kollégium, Hódmezővásárhely										 | 
| 
											2.										 | 
											80										 | 
											HeLiKo										 | 
											Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium										 | 
| 
											3.										 | 
											53										 | 
											Eposzi programerek										 | 
											Kecskeméti KSZC Kandó Kálmán Technikum										 | 
| 
											4.										 | 
											48										 | 
											If-loop										 | 
											Székesfehérvári SZC Széchenyi István Műszaki Technikum										 | 
| 
											4.										 | 
											48										 | 
											void MEF_TEJ										 | 
											Bajai SZC Türr István Technikum										 | 
| 
											6.										 | 
											47										 | 
											ElitCsapat										 | 
											Kecskeméti Bányai Júlia Ginmázium										 | 
| 
											7.										 | 
											45										 | 
											Névtelenek										 | 
											Bajai III Béla Gimnázium 										 | 
| 
											8.										 | 
											44										 | 
											Hello World!										 | 
											Székesfehérvári SZC Széchenyi István Műszaki Technikum										 | 
| 
											9.										 | 
											37										 | 
											101010										 | 
											Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium										 | 
| 
											10.										 | 
											36										 | 
											VD Team										 | 
											BMSZC-Petrik Lajos Két Tanítási nyelvű Technikuma, Székesfehérvári SZC Széchenyi István Műszaki Technikum										 | 
| 
											11.										 | 
											34										 | 
											Debug Entity										 | 
											Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Technikum										 | 
| 
											12.										 | 
											25										 | 
											A python szájában										 | 
											Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium										 | 
