2022 február 11-én (pénteken) a Neumann János Egyetem GAMF Kar Informatika tanszéke és a Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium megrendezte a II. Országos Programozó Csapatverseny döntőjét a közoktatás 9-12. évfolyamára járó diákok számára.
A versenyt hagyományteremtő céllal indította a GAMF Kar Informatika tanszéke. A XXI. század műszaki, informatikai intelligens eszközeinek elengedhetetlen összetevője az a szoftver, programkód, ami a működést lehetővé teszi. A telekommunikáció, járműtechnológia rendszerei sem működnének programkódok nélkül. A közoktatásban is egyre nagyobb szerepet kap a programozás oktatása. 2024-től az informatikát felváltó digitális kultúra tantárgy érettségijének is kötelező része a kódolás.
A műszaki felsőoktatásból kikerülő jól képzett szakemberek utánpótlását a közoktatásban kell megalapozni. Ennek lehet egyik motivációs eszköze ez a rendezvény.
A verseny négy fordulóból állt. Az első három fordulóban a 2-3 fős diákcsapatoknak kreatív algoritmusokat kellett készíteni, amelyek segítségével egy-egy gyakorlatközeli problémát tudtak megoldani számítógép segítségével. A legjobban teljesítő 12 csapat kapott meghívást a döntőre.
Az országos versenyre 52 csapat nevezett, szinte a teljes ország területéről. A döntőre Hódmezővásárhelyről, Bajáról, Székesfehérvárról, Ceglédről és Kecskemétről érkeztek csapatok.
A döntőben minden csapat két számítógépet használhatott az egyáltalán nem könnyű feladat megoldásához, és minderre csupán 90 perc idő állt a rendelkezésükre. A versenykoncepció eltér más programozási versenyek tematikájától. Az elméleti jellegű megközelítés helyett a gyakorlati szemléletet helyezi előtérbe, olyan feladatokon keresztül, amelyek kellő kihívást és nehézséget jelentenek a középiskolában jelenleg emelt szintű informatika érettségire készülő diákoknak.
A döntőbe jutott csapatok munkáit szakmai zsűri értékelte a kód precizitása mellett a kreativitást is figyelembe véve.
A versenyzők egybehangzó véleménye szerint a verseny nem csak izgalmas feladatokat tartalmazott, hanem segítette az érettségire felkészülést is. Mindez alátámasztja a szervezők szándékát is.
A szakmai zsűri véleménye szerint a döntőn szereplő diákok programozói tudása olyan absztrakt gondolkodásról és algoritmizálási tudásról tanúskodott, amire az oktatásunknak igen nagy szüksége van.
A magas jelentkezőszámot és a verseny sikerét kihasználva a további években a Neumann János Egyetem GAMF Kara a verseny folytatását tervezi.
Helyezés
|
Pontszám
|
Csapat neve
|
Iskola
|
---|---|---|---|
1.
|
82
|
from team import balazs, gergo, tamas
|
Bethlen Gábor Református Gimnázium és Szathmáry Kollégium, Hódmezővásárhely
|
2.
|
80
|
HeLiKo
|
Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium
|
3.
|
53
|
Eposzi programerek
|
Kecskeméti KSZC Kandó Kálmán Technikum
|
4.
|
48
|
If-loop
|
Székesfehérvári SZC Széchenyi István Műszaki Technikum
|
4.
|
48
|
void MEF_TEJ
|
Bajai SZC Türr István Technikum
|
6.
|
47
|
ElitCsapat
|
Kecskeméti Bányai Júlia Ginmázium
|
7.
|
45
|
Névtelenek
|
Bajai III Béla Gimnázium
|
8.
|
44
|
Hello World!
|
Székesfehérvári SZC Széchenyi István Műszaki Technikum
|
9.
|
37
|
101010
|
Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium
|
10.
|
36
|
VD Team
|
BMSZC-Petrik Lajos Két Tanítási nyelvű Technikuma, Székesfehérvári SZC Széchenyi István Műszaki Technikum
|
11.
|
34
|
Debug Entity
|
Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Technikum
|
12.
|
25
|
A python szájában
|
Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium
|