Győrbe látogattak a Logisztika mérnöki alapszak tanulói

Tanulmányaink során gyakran találkozhatunk különböző feladatokkal, előadásokkal, vendégelőadókkal, akik egyre közelebb és közelebb hozzák számunkra a későbbi, az iparban alkalmazott technológiákat. Gyakran alkalmazzák is a „gyakorlatorientált” kifejezést oktatóink a GAMF-os képzések jellemzésére. Azonban akármennyi vendégelőadó látogat meg bennünket, mégis az üzemi környezetben végzett gyakorlatok és a gyárlátogatások során kerülhetünk a legközelebb a teljes ipari környezethez, valamint így nyerhetünk a legkönnyebben bepillantást abba, hogy az iskolapadban és a gyakorlaton tanult eljárások, eszközök, szemléletmódok mégis hogyan alkotnak egy működő egész rendszert a gyakorlatban. Ehhez teremtett egy remek lehetőséget a logisztikai mérnöki szak oktatói gárdája és Dr. Jakab Sándor Tanár Úr a győri Audi Hungaria Zrt.-hez szervezett gyárlátogatás által.

Az utazás elsősorban a harmadik évfolyamos logisztikai mérnöki alapszakos hallgatók számára került megszervezésre, jómagam szerencsésnek vallom magam, hogy az utolsó napokban a felszabaduló helyek miatt én is részt tudtam venni az élményekkel teli tanulmányi kiránduláson. Az utazás nem csak tanulmányi, hanem kulturális szempontból is érdekesen került megszervezésre, ugyanis terveink szerint Győr felé megállót terveztünk Tatabányánál a Turul Emlékműnél és megfelelő időjárás esetén a Szelim-barlangba is.

Az indulást reggel 9 órára beszéltük meg a GAMF parkolójából. Az Egyetem biztosított számunkra egy kényelmes, jól felszerelt turistabuszt, amivel kellemesen utazhattunk és nem jelentett a hallgatók számára anyagi jellegű kiadást sem. Indulás után nagyjából egy bő órával később megérkeztünk Tatabányára. Szerencsénkre remek idő fogadott bennünket, a köd eloszlott, gyönyörű kilátás tárult elénk a környékre. A turul emlékműtől egy rövid, kb. 300 méteres séta után elérkeztünk a Szelim-barlanghoz. Elképesztő, 45 méter hosszú és 18 méter magas barlang tárult elénk, melynek város felé néző oldala gyakorlatilag teljesen nyitott. Itt érdekes történeteket hallhattunk oktatóinktól a tatárjárás idejéből.

Ezt követően folytattuk utunkat Győr felé. Egy újabb órás utat követően megérkeztünk az Audi Hungária Zrt. gyárához. Itt szívélyes fogadtatásban volt részünk. Miután bekísértek az értékmegőrzőkhöz, üdítővel, kávéval és pizzával vártak bennünket. A kellemes ebédet követően egy interaktív előadás keretein belül megismerkedhettünk a gyártott modellekkel, a használt technológiákkal és a gyár kapacitásbeli és modernizációs törekvéseivel. Kifejezetten érdekes volt sokunk számára, hogy míg néhány modellt teljes egészében itt gyártanak és bizonyos modelleket világszerte csak úgy lehet megvenni, hogy azokat Magyarországon gyártották, emellett készülnek más, itt nem gyártott modellek alkatrészei is. Szintén logisztikai szempontból érdekes folyamatot mutat a világszintű beszerzési központ, amely nem csak Európába, hanem Kínába, az Egyesült Államokba és még sok másfelé is vezérli és lebonyolítja a beszerzés folyamatait.

Az előadást követően buszra ültettek bennünket és a gyártelepen belül nagyjából 1,5 kilométeres utat követően megérkeztünk a végösszeszerelő csarnokhoz. Út közben meglepődtünk a terület méretén és a szállításra váró kész új autók mennyiségén. Természetesen többen eljátszottunk a gondolattal, hogy szívesen várnánk mi is a saját autónkra ebből a gyárból. J A végösszeszerelő üzemhez érve egy alkalmazott körbevezetett bennünket, ahol megnézhettük, hogy a különböző üzemegységekből érkező részegységek (karosszériaelemek, futómű, hajtáslánc, beltér, stb.) hogyan épül össze gyakorlatilag teljesen automatikusan egy egésszé. Imponáló, hogy több szinten, egymástól függetlenül működő gyártósorokat láthattunk, melyek automatikusan haladnak egyik állomástól a másikig. Szintén figyelemre méltó az, hogy milyen precízen állnak bizonyos kérdésekhez, például a szélvédelem, a kidolgozottság, az összeszerelési minőség és a hibakezelés terén. Láthattunk egy autót, amit végellenőrzésre kivettek a sorból, itt két operátor azonnal, lelkesen, jókedvűen elkezdte a hiba kijavítását. Mire körbeértünk a gyártócsarnokon, addigra a hibát megoldották és az autó visszakerült a végellenőrzés folyamatába.

Összességében egy remek, élményekkel teli, jó hangulatú tanulmányi kirándulást szervezett nekünk az oktatói csapat, amiért nagyon hálásak vagyunk. Ez, és az ehhez hasonló alkalmak során újra motivációt kapunk a tanuláshoz, a tudományhoz való alázatos hozzáálláshoz, hiszen láthatjuk, hogy megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztattal a kiváló munkakörnyezet nem csak álom maradhat, hanem akár egy karnyújtásnyira kerülhet hozzánk. Ezúton is köszönjük a lehetőséget, várjuk a következő ilyen alkalmat.